Порівняння особливостей навчання у школах України, Індії та Ізраїлю, які впливають на адаптацію до системи вищої медичної освіти України.

Автор(и)

  • O. Yu. Pototskaya ГУ «Днепропетровская медицинская академия МЗ Украины», Україна https://orcid.org/0000-0002-6799-7621
  • K. M. Shevchenko ГУ «Днепропетровская медицинская академия МЗ Украины», Україна

DOI:

https://doi.org/10.26641/1997-9665.2018.3.158-163

Ключові слова:

школи Ізраїлю, Індії, України, освіта України, вища медична освіта, студенти, адаптація

Анотація

За умов зниження кількості вітчизняних абітурієнтів особливої актуальності набуває залучення громадян інших країн для навчання в Україні. Для цього необхідно забезпечити максимально ефективну адаптацію іноземних абітурієнтів до системи вітчизняної вищої освіти. Оскільки різні країни мають свої особливості шкільної освіти, а також сама по собі шкільна освіта відрізняється від університетської доцільно виділити найбільш критичні невідповідності цих систем і акцентувати на них увагу студентів перших курсів. Метою статті було порівняння особливостей навчання у школах України, Індії та Ізраїлю, які впливають на адаптацію до системи вищої медичної освіти України. Для вирішення поставленого завдання було проведено анкетування студентів 1-го, 2-го курсів Дніпропетровської медичної академії МОЗ України. В опитуванні взяло участь 98 студентів з Ізраїлю, 100 - з України, 100 - з Індії. Результати аналізу даних анкетування очікувано показали, що українські студенти найбільш адаптовані до навчання у вищих медичних закладах нашої країни, хоча і стикаються з низкою труднощів, пов'язаними зі зміною системи оцінювання, збільшення значущості самоосвіти і необхідності регулярної підготовки до кожного заняття. Студенти з Ізраїлю стикаються з найбільшою кількістю невідповідностей систем своєї шкільної та української вищої освіти. Перш за все, вони навчаються на нерідній мові та мова їх навчання у ВНЗ відрізняється від мови у школі. Крім того, вони в меншій мірі (у порівнянні з двома іншими групами порівняння) звичні до самостійної роботи і демонструють більшу залежність від викладача у процесі навчання. Також студенти цієї категорії можуть недооцінювати значення оцінок, що вони отримують на практичних заняттях, та регулярної підготовки домашнього завдання. Додатковим стресом для цих студентів є необхідність відповідати усно, а також факт публічності результатів успішності. Для студентів з Індії одним з найбільш значущих моментів в адаптації є необхідність відповідати усно і отримувати оцінку на кожному занятті; також вони в меншій мірі у порівнянні з українськими студентами адаптовані до самостійної роботи.

Посилання

Poland simplifies life for foreign students Osvita.ua; 7 Aug 2014 [cited 2018 Aug 30] Available from: http://ru.osvita.ua/abroad/higher_school/ poland/42368/

Petrichenko Pavel. Problems of student ad-aptation abroad [Internet]. Osvita.ua; 9 Dec 2014 [cited 2018 Aug 30] Available from: http://ru.osvita.ua/abroad/higher_school/44525/

The State Inspection of Educational Institutions of Ukraine investigates the situation of foreign students in higher educational institutions of Ukraine. STUDWAY; 2016 Jul 1 [cited 2017 Dec 10]. Available from: http://studway.com.ua/dinz-vivchaie/

Foreign students in Ukraine: who are they? [Internet]. Osvita.ua; 2014 Jan 27 [cited 2017 Dec 10]. Available from: http://osvita.ua/vnz/ student_life/39084/

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті