Об’єктивність оцінювання знань студентів під час дистанційного навчання на кафедрах закладів вищої освіти
Ключові слова:
дистанційне навчання, педагогічний контроль знань, заклади вищої освіти, медичні виші, здобувачі вищої освіти.Анотація
РЕФЕРАТ. Дистанційна форма навчання у вузах країни набирає обертів та швидко поширюється у зв’язку з розвитком інформаційних технологій, під впливом багатьох соціальних та культурних факторів. Велика кількість університетів, технічних, юридичних закладів вищої освіти повністю перейшли на он-лайн навчання. Навіть така традиційна та специфічна галузь як медицина активно застосовує дистанційне навчання для підвищення кваліфікації лікарів, для підготовки лікарів-інтернів. Для слухачів курсів ФПК дистанційне навчання дуже зручне та економічно вигідне. Не треба відриватися від роботи, від сім’ї, можна обрати час та графік занять. Ще й зникають такі матеріальні навантаження як поїздки у інше місто, витрати на проживання та харчування. Чи можуть вищі медичні навчальні заклади перейти на дистанційне навчання повністю? Однозначно ні. У цих закладах доцільніша змішана форма навчання. Коли класична, традиційна система викладання доповнюється технологічними заходами та дозволяє успішно вирішувати питання підготовки та транслювання знань. Чисельні інформаційні програми, візуалізації, електронні підручники та атласи, маніпулятори та симулятори розширюють можливості викладання, краще ілюструють теоретичний матеріал. Але питання об’єктивного, якісного контролю з боку викладача залишаються відкритими та не урегульованими. Підкреслюється необхідність попередніх методичних заходів з боку викладацького складу для дистанційного опитування. Розробка єдиних критеріїв оцінювання, поповнення бази тестових завдань, підготовка теоретичних питань, ілюстрація практичних навичок для їх застосування при дистанційному контролі складають підготовчий етап для забезпечення дистанційного опитування. Автори статті намагаються розглянути можливості удосконалення різноманітних форм контролю знань та систематизувати підходи для організації якісного, всебічного та стандартизованого контролю теоретичних знань, практичних навичок та умінь студентів.
Посилання
Distance learning [Electronic resource]. Access mode: https://uk.wikipedia.org/wiki. Ukrai-nian.
ORDER OF THE MON № 466 On approval of the Regulations on remote
training from 25.04.13, [Electronic resource]. Access mode: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.Ukrainian.
Dmitrteva EN, Kuritsyna GV. [The content of the assessment of the quality of distance learning at the university]. Modern problems of science and education. 2015;6: Russian.
Kuritsyna GV. [The content of the assess-ment of the quality of distance learning at the uni-versity]. Modern problems of science and education. URL: http://www.science-education.ai/2015. Rus-sian.
Gerasimenko TL, Zenina LV. [Features of student knowledge control in distance learning] https://cyberleninka.ru/journal/n/problemy-sovremennogo-pedagogicheskogo-obrazovaniya. 2021. Russian.
Starkova AA. [Application of practice-oriented and active forms of control of knowledge, skills and abilities of students in teaching] Regional education: modern trends. 2018;1:128-133. Russian.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
Автори, направляючи рукопис до редакції журналу «Morphologia», погоджуються з тим, що редакції передаються права на захист і використання рукопису (переданого до редакції матеріалу, в тому числі таких об'єктів, що охороняються авторським правом, як фотографії автора, малюнки, схеми, таблиці і т.п.), в тому числі на відтворення в пресі і в мережі Інтернет; на поширення; на переклад рукопису на будь-які мови; експорту та імпорту примірників журналу зі статтею Авторів з метою поширення, доведення до загального відома. Зазначені вище права Автори передають Редакції без обмеження терміну їх дії і на території всіх країн світу без обмеження.
Автори гарантують, що вони мають виняткові права на використання матеріалів, переданих до редакції. Редактори не несуть відповідальності перед третіми особами за порушення гарантії, надані авторами. Розглянуті права передаються до редакції з моменту підписання поточної публікації для публікації. Відтворення матеріалів, опублікованих в журналі іншими особами та юридичними особами, можливе лише за згодою редакції, з обов'язковим зазначенням повної бібліографічного посилання первинної публікації. Автори залишають за собою право використовувати опублікований матеріал, його фрагменти і частини для навчальних матеріалів, усні презентації, підготовку дисертації дисертації з обов'язковою бібліографічною посиланням на оригінальну роботу. Електронна копія опублікованій статті, що завантажується з офіційного веб-сайту журналу в форматі .pdf, може бути розміщена авторами на офіційному веб-сайті їх установ, будь-яких інших офіційних ресурсах з відкритим доступом.