Особливості дистанційної форми викладання дисципліни “Клінічна анатомія та оперативна хірургія” у студентів Івано-Франківського національного медичного університету
DOI:
https://doi.org/10.26641/1997-9665.2021.3.191-195Ключові слова:
дистанційне навчання, студенти-медики, освіта, практичні навички, інтернетАнотація
Актуальність. Уся медична спільнота України із середини березня 2020 року зіткнулася із новою проблемою – відсутністю досвіду та технічного забезпечення проведення занять в дистанційному режимі. Мета: проаналізувати особливості дистанційної форми викладання дисципліни “Клінічна анатомія та оперативна хірургія” у студентів ІІ курсу медичного факультету ІФНМУ. Результати. Перш за все, нами виділено переваги дистанційного навчання. Так, перебуваючи вдома, студенти можуть оволодіти знаннями за умов постійного опрацювання навчального матеріалу, тому їхня теоретична база буде досить грунтовною; дистанційне навчання забезпечує можливість вивчення матеріалу у будь-якому місці, де є можливість підключення до інтернету, у спокійній домашній обстановці, надає можливість оволодівати сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями. Проте є і недоліки даної форми навчання: неможливість сформувати повне уявлення та відтворити практичні навички з дисципліни самостійно, через відсутність в домашніх умовах необхідного інструментарію, фантомів, муляжів тощо, таким чином складним є отримання якісних знань, низька спроможність електронної мережі. Висновки. В процесі проведеного навчання студентів-медиків нами окреслено наступні особливості дистанційної форми проведення занять: віддаленість, гнучкість, масовість, апрактичність, економічність, паралельність, модульність.
Посилання
Vovk YN. [Clinical anatomy - the basis of modern morphology and surgery]. Morphologia. 2016;10(3):354-357. Ukrainian. https://doi.org/10.26641/1997-9665.2016.3.354-357
Kushch ОG, Omelyanchik VM, Bessarab GI. [Distance learning in the system of medical education]. Medical education. 2017;4:85-89. Ukrainian. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8283
Lisetska IS. [Distance form of learning medical students as a challenge of today]. Modern Pediatrics. 2020;7(111):81-86. Ukrainian. https://doi.org/10.15574/SP.2020.111.81
Ministry of Education and Science of Ukraine. [The concept of distance education development in Ukraine in 2020]. Resolution of the Ministry of Education and Science of Ukraine. 2020;(1):3-7. Ukrainian.
Polyvkan MI. [Role of independent work in development of professional competence of medical specialists]. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny. Visnyk ukrainskoi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2020;20(70):236-239. Ukrainian. https://doi.org/10.31718/2077-1096.20.2.236
Papa V, Vaccarezza M. Teaching Anatomy in the XXI Century: New Aspects and Pitfalls. The Scientific World Journal. 2013;5:10348. https://doi.org/10.1155/2013/310348.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
Автори, направляючи рукопис до редакції журналу «Morphologia», погоджуються з тим, що редакції передаються права на захист і використання рукопису (переданого до редакції матеріалу, в тому числі таких об'єктів, що охороняються авторським правом, як фотографії автора, малюнки, схеми, таблиці і т.п.), в тому числі на відтворення в пресі і в мережі Інтернет; на поширення; на переклад рукопису на будь-які мови; експорту та імпорту примірників журналу зі статтею Авторів з метою поширення, доведення до загального відома. Зазначені вище права Автори передають Редакції без обмеження терміну їх дії і на території всіх країн світу без обмеження.
Автори гарантують, що вони мають виняткові права на використання матеріалів, переданих до редакції. Редактори не несуть відповідальності перед третіми особами за порушення гарантії, надані авторами. Розглянуті права передаються до редакції з моменту підписання поточної публікації для публікації. Відтворення матеріалів, опублікованих в журналі іншими особами та юридичними особами, можливе лише за згодою редакції, з обов'язковим зазначенням повної бібліографічного посилання первинної публікації. Автори залишають за собою право використовувати опублікований матеріал, його фрагменти і частини для навчальних матеріалів, усні презентації, підготовку дисертації дисертації з обов'язковою бібліографічною посиланням на оригінальну роботу. Електронна копія опублікованій статті, що завантажується з офіційного веб-сайту журналу в форматі .pdf, може бути розміщена авторами на офіційному веб-сайті їх установ, будь-яких інших офіційних ресурсах з відкритим доступом.