Характеристика тілесних ушкоджень у разі автомобільної травми тазового пояса і нижніх кінцівок

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26641/1997-9665.2020.4.72-78

Ключові слова:

дорожньо-транспортна травма, переломи тазу, переломи нижніх кінцівок, судово-медична експертиза

Анотація

Актуальність. Переломи тазового пояса і нижніх кінцівок в результаті дорожньо-транспортної пригоди - найбільш часта локалізація травм постраждалих, проте структура пішохідної та внутрішньосалонної травми досліджена недостатньо. Мета - вивчити характер тілесних ушкоджень у потерпілих в результаті автомобільної травми тазового пояса і нижніх кінцівок. Методи. Матеріал дослідження - 170 актів первинних судово-медичних експертиз потерпілих з переломами кісток тазу і довгих кісток нижніх кінцівок, отриманих в результаті нелетальної автомобільної травми. Експертна оцінка характеру тілесних ушкоджень проводилася в Харківському обласному бюро судово-медичної експертизи (ХОБСМЕ) в термін не більше 1 міс. після травми. Акти первинних судово-медичних експертиз відбиралися випадковою вибіркою за період лютий - червень 2018 року. Методи дослідження - ретроспективний аналіз, описова статистика. Результати. Серед постраждалих в результаті автомобільної травми - 129 (75,9%) пішоходів, 23 (13,5%) водія, 14 (8,2%) пасажирів переднього сидіння і 4 (2,4%) па-
сажира заднього сидіння. Таким чином, найбільш вразливі під час дорожньо-транспортної травми пішоходи і водії легкових автомобілів; найбільш захищені пасажири заднього сидіння. Серед водіїв переважали чоловіки; в інших групах потерпілих ґендерний розподіл було в загальному рівномірним. Серед учасників ДТП були переважно особи працездатного віку. Серед поєднаних ушкоджень превалювали травми грудної клітини (26,5%), голови (25,9%), живота (16,5%). Висновки. Відмінною особливістю тілесних ушкоджень, отриманих в результаті зіткнення пішохода або легкового автомобіля з іншим легковим автомобілем з відносно невисокою швидкістю руху стало ізольоване пошкодження кісток тазового пояса або нижніх кінцівок як при пішохідній, так і при внутрішньосалонній травмі. У всіх потерпілих відзначалися травми покривної системи різної локалізації у вигляді підшкірних гематом і саден (158; 92,9%), забита-рваних ран (96; 56,5%), штамп-пошкоджень (62; 36,5%). Основний механізм пішохідної травми - прямий вплив травмуючої сили з утворенням первинних ушкоджень у вигляді бамперних переломів кісток гомілки (35,9%), стегна (22,4%) і тазу (10%).

Посилання

Freitas CD, Garotti JER, Nieto J, Guimarfes RP, Ono NK, Honda E, Polesello GC. There have been changes in the incidence and epidemiology of pelvic ring fractures in recent

decades? Review Article. Rev Brasil Ortop. 2013;48(6):475-81. https://doi.org/10.1016/j.rboe.2013.12.013

Agarwal-Harding KJ, Meara JG, Greenberg SLM, Hagander L, Zurakowski D, Dyer G. Estimating the Global Incidence of Femoral Fracture from Road Traffic Collisions: A Literature Review. J Bone Joint Surg 2015;97(6):e31 DOI: 10.2106/JBJS.N.00314 PMID: 25788312

Larsen P, Elsoe R, Hansen SH, Graven-Nielsen T, Laessoe U, Rasmussen S. Incidence and epidemiology of tibial shaft fractures. Injury. 2015;46(4):746-50. doi: 10.1016/j.injury.2014.12.027. PMID: 25636535.

Pley C, Purohit K, Krkovic M, Abdulkarim A. A health economic analysis of the management of open lower limb fractures in the elderly. Europ J Orthop Surg Traumat. 2020;30:1383–91. https://doi.org/10.1007/s00590-020-02713-3.

Pan R-H, Chang N-T, Chu D, Hsu K-F, Hsu Y-N, Hsu J-C, Tseng L-Y et al. Epidemiology of Orthopedic Fractures and Other Injuries among Inpatients Admitted due to Traffic Accidents: A 10-Year Nationwide Survey in Taiwan. Scie World J 2014; ID 637872: 7 p. https://doi.org/10.1155/2014/637872

Global status report on road safety 2018. Geneva: World Health Organization; 2018. Licence: CC BY- NC-SA 3.0 IGO. 403 р.

Stinner DJ, Edwards D. Surgical 76 Management of Musculoskeletal Trauma. Surg Clin N Am. 2017;97:1119–31

http://dx.doi.org/10.1016/j.suc.2017.06.005

Azami-Aghdash S, Aghaei MH, Sadeghi-Bazarghani H. Epidemiology of Road Traffic Injuries among Elderly People; A Systematic Review and Meta-Analysis. Bull Emerg Trauma. 2018;6(4):279-91.

doi: 10.29252/beat-060403. PMID: 30402515

Eid HO, Barss P, Adam SH, Torab FC, Lunsjo K, Grivna M, Abu-Zidan FM. Factors affecting anatomical region of injury, severity, and mortality for road trauma in a high-income

developing country: lessons for prevention. Injury. 2009;40(7):703-7. doi: 10.1016/j.injury.2008.07.012. PMID: 19117565.

Glinsky S.V. [Forensic medical assessment of a car collision in cases of non-fatal injury]. The

court-medical expert was elected. Khabarovsk. 2019;18:61-3. Russian.

Barkanov VB, Ermilov VV, Civic VV, Vlasova EV, Kinash AA, Podchaynov PV. [Specific injuries of a pedestrian with auto-trauma (bumper-fracture)]. Vestnik VolgGMU. 2018;1(65):53-5.

Russian. DOI 10.19163/1994-9480-2018-1(65)-53-55

Leonov SV, Pinchuk PV. [The forensic-medical characteristic of the injuries inflicted to a pedestrian in a road traffic accident by the vehicle in the side and front impact position]. Forensic-med exam. 2016;4:21-4. Russian. doi: 10.17116/sudmed201659421-24

Carson JT, Shah SG, Ortega G, Thamyongkit S, Hasenboehler EA, Shafiq B. Complications of pelvic and acetabular fractures in 1331 morbidly obese patients (BMI ≥ 40): a

retrospective observational study from the National Trauma Data Bank. Patient Saf Surg. 2018;12:26. doi: 10.1186/s13037-018-0172-2 PMID: 30181776

Siada SS, Davis JW, Kaups KL, Dirks RC, Grannis KA. Current outcomes of blunt open pelvic fractures: how modern advances in trauma care may decrease mortality. Trauma Surg Acute Care Open. 2017;2(1):e000136. doi: 10.1136/tsaco-2017-000136. eCollection 2017.

Sinha AP: Study of Orthopedic Injuries Pattern by Road Traffic Accident Victims. Int J Life

Sci Scienti Res.2017;3(2):961-3. DOI:10.21276/ijlssr.2017.3.2.14 PMID: 29766121

Guryev SO, Evdoshenko VP, Satsyk SP. [Clinical and nosological structure of injuries of long

bones in the victims of road accidents]. Trauma. 2015;16(1):60-3. Ukrainian.

Ravikanth R, Varghese PS. Pattern and Distribution of Long Bone Fractures in Victims of

Road Traffic Accidents in Bangalore City. Indian J Forensic Med & Toxicology. 2017;11(1):229-32. DOI: 10.5958/0973-9130.2017.00047.0

Parkinson F, Kent S, Aldous C, Oosthuizen G, Clarke DL. Patterns of injury seen in road crash

victims in a South African trauma centre. S Afr J Surg 2013;51(4):131-4. DOI:10.7196/SAJS.1627 PMID: 24209697

Nesterov AV. [The state of the issue of injury inside the car in an accident]. Selected issues

of forensic medical examination. Khabarovsk. 2007;82:10-22. Russian.

Mayakova MV, Tenkov AA, Kochkarov VI. [Forensic medical assessment of injuries sustained in the passenger compartment by living persons]. Scientific statements. Series Medicine, Pharmacy. 2010;22(93):86-94. Russian.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-25

Номер

Розділ

Статті