Оптимізація навчального процесу вищих навчальних медичних закладів через інформаційно-освітнє середовище
DOI:
https://doi.org/10.26641/1997-9665.2020.3.169-176Ключові слова:
інформаційно-освітнє середовище, оптимізація навчального процесу, професійне навчання, інноваційно-освітня технологіяАнотація
Актуальність. Підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх висококваліфікованих кадрів потребує удосконалення існуючих та пошуку нових форм і методів організації навчального процесу. Такий підхід потребує використання комплексів технічних і дидактичних засобів, які забезпечують взаємозв’язок аудиторної та позааудиторної форм занять. Мета. Проаналізувати існуючі умови реалізації інформаційно-освітнього середовища. Методи. Аналіз теоретичних джерел з проблеми використання інформаційно-освітнього середовища у вищій медичній освіті, вивчення та узагальнення передового досвіду викладання студентських курсів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Аналіз результатів ефективності впровадження освітньо-інформаційного середовища проведено на кафедрах фтизіатрії та пульмонології, гістології, цитології та ембріології, медичної фізики, біофізики та вищої математики та аналітичної хімії. Результати. У статті представлені певні результати роботи викладачів стосовно розробки та використання інформаційно-освітнього середовища в контексті неперервної освіти сучасного інформаційного суспільства. Інформаційно-освітнє середовище, що забезпечує взаємодію викладачів та студентів у класі через інтерактивні форми спілкування на платформі edХ, сприяє оптимізації навчального процесу. Обґрунтовано основні засади забезпечення інноваційних підходів, методів, технологій єдиного інформаційно-освітнього середовища вищого навчального медичного закладу. Підкреслена необхідність розкриття досвіду вищих навчальних закладів щодо створення інформаційно-освітнього середовища, як складової оптимізації навчального процесу студентів. Досвід використання нової форми навчання підтвердив простоту та інтерактивність взаємодії студента і викладача, дає широкі можливості для організації навчальної діяльності, дозволяючи студенту самостійно моделювати свій процес навчання, а також нові форми контролю навчальної діяльності. Підсумок. На нашу думку, online курси на платформі edX сприятимуть оптимізації навчального процесу вишу. Перспективою подальшої роботи ми вбачаємо в розробці та впровадженню в навчальний процес online курсів для самостійної роботи студентів на платформі edX.Посилання
Korotun OV. [Methodological principles of mixed learning in higher education]. Information technology in education. 2016; 3(28):117-129, Ukrainian.
Bykov VYu, Spirin OM, Pinchuk OP. [Problems and tasks of the modern stage of education informatization]. Scientific support for the development of education in Ukraine: actual problems of theory and practice (up to the 25th anniversary of the National Academy of Sciences of Ukraine). 2017:191-198. Ukrainian.
The Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine “Strategy of the Information Society Development in Ukraine” (2013, May.15) from May 15. 2013; 386 Ukrainian.
Verkhovna Rada of Ukraine (2017, Sept. 05). “The Law of Ukraine «On Education»”. [Electronic resource]. Available: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1060-12. Ukrainian.
Verkhovna Rada of Ukraine (2014, Aug. 09). Law No. 1556-VII, “On Higher Education” [Electronic resource]. Available: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. Ukrainian.
Verkhovna Rada of Ukraine (2007, Jan. 09). The Law of Ukraine “On the basic principles of the development of the information society in Ukraine 2007-2015” [Electronic resource]. Available: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/537-16. Ukrainian.
Presidium of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine (2017, Apr. 21). “The concept of introducing media education in Ukraine” [Electronic resource]. Available: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhennya_mediaosviti_v_ukraini_nova_redaktsiya/]. Ukrainian.
Semotjuk O, editor: Modern Dictionary of Foreign Languages. Kharkiv: Morning; 2007. 318 р. Ukrainian.
Kryvonos OM, Korotun OV. [Mixed learning as the basis for the formation of ICT competence of the teacher]. Proceedings, iss. 8, series: Problems of Methodology of Physical-Mathematical and Technological Education. 2015;2:19-23. Ukrainian.
Moebs S, Weibelzahl S. [Towards a good mix in blended learning for small and medium sized enterprises]. Outline of a Delphi Study. Proceedings of the Workshop on Blended Learning and SMEs held in conjuction with the 1stEuropean Conference on Technology Enhancing Learning Crete, Greece. 2006;1-6. English.
Collis B, Moonen J. Flexible learning in a digital world: experiences and expectations. London: Kogan Page Limited; 2001. 231p. English.
Kukharenko VM. Mixed learning. Webinar [Electronic resource]. Available: http://www.wiziq.com/online-class/2190095-intel-blended. Ukrainian.
Nykytyna MS. [Theoretical and methodological aspects of the study of the problem of mixed teaching]. In the world of scientific discoveries. 2012;5.4:24-41. Russian.
Tryus YuV, Herasymenko IV. [Combined learning as an innovative educational technology in high school]. Theory and methods of e-learning. 2012;3:299-308. Ukrainian.
Bykov VYu. [Modern tasks of informatization of education]. Information Technologies and Learning Tools. 2010;1(15). Ukrainian.
Nesterova LV, Luzan PG, Man'ko VM, Gerljand TM, Slatvins'ka OA, Shymanovs'kyj MM. Scientific and methodical principles of professional training of skilled workers in the conditions of European integration. Kiev: IPTO NAPN Ukrainy, Pedahohichna dumka. 2012. 160р. Ukrainian.
Petukhova LYe, Spivakovskyi OV. [Topical issues of formation of informative competences of future teachers of elementary school]. Computer at school and family. 2011;1:7-11. Ukrainian.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Morphologia
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі.
Автори, направляючи рукопис до редакції журналу «Morphologia», погоджуються з тим, що редакції передаються права на захист і використання рукопису (переданого до редакції матеріалу, в тому числі таких об'єктів, що охороняються авторським правом, як фотографії автора, малюнки, схеми, таблиці і т.п.), в тому числі на відтворення в пресі і в мережі Інтернет; на поширення; на переклад рукопису на будь-які мови; експорту та імпорту примірників журналу зі статтею Авторів з метою поширення, доведення до загального відома. Зазначені вище права Автори передають Редакції без обмеження терміну їх дії і на території всіх країн світу без обмеження.
Автори гарантують, що вони мають виняткові права на використання матеріалів, переданих до редакції. Редактори не несуть відповідальності перед третіми особами за порушення гарантії, надані авторами. Розглянуті права передаються до редакції з моменту підписання поточної публікації для публікації. Відтворення матеріалів, опублікованих в журналі іншими особами та юридичними особами, можливе лише за згодою редакції, з обов'язковим зазначенням повної бібліографічного посилання первинної публікації. Автори залишають за собою право використовувати опублікований матеріал, його фрагменти і частини для навчальних матеріалів, усні презентації, підготовку дисертації дисертації з обов'язковою бібліографічною посиланням на оригінальну роботу. Електронна копія опублікованій статті, що завантажується з офіційного веб-сайту журналу в форматі .pdf, може бути розміщена авторами на офіційному веб-сайті їх установ, будь-яких інших офіційних ресурсах з відкритим доступом.