Оцінка розвитку комунікативної компетентності педагогів морфологічних кафедр Запорізького державного медичного університету

Автор(и)

  • L. V. Makyeyeva Запорізький державний медичний університет, Запоріжжя, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-3188-2638
  • O. G. Aliyeva Запорізький державний медичний університет, Запоріжжя, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1287-674X
  • Yu. F. Polkovnikov Запорізький державний медичний університет, Запоріжжя, Україна, Україна
  • O. I. Pototska Запорізький державний медичний університет, Запоріжжя, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-7635-5129
  • O. O. Popazova Запорізький державний медичний університет, Запоріжжя, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-7740-460X

DOI:

https://doi.org/10.26641/1997-9665.2020.3.165-168

Ключові слова:

комунікативна компетентність, соціально-комунікативна незграбність, нетерпимість до невизначеності, прагнення до статусному зростання, фрустраційна нетолерантність

Анотація

Актуальність. Комунікативна складова педагогічного стилю неминуче відображає загальну і педагогічну культуру вихователя і його професіоналізм. У зв'язку з підвищенням в суспільстві вимог до підготовки фахівців актуалізується потреба в розвиток комунікативних здібностей педагога, як компонента освіти, методів навчання і досягнення на цій основі нової якості результатів професійної освіти. Мета: виявити і оцінити рівень комунікативної компетентності викладацького складу морфологічних кафедр ЗДМУ. Методи: анкетування, опитування співробітників. Результати: показники шкал, що сприяють успішній комунікацій викладачів і є найбільш сприятливими для побудови міжособистісного спілкування (соціально-комунікативна незграбність, нетерпимість до невизначеності, прагнення до статусного зростання, фрустраційна нетолерантність), в процентному відношенні виражені найменше, що свідчить про легкість в спілкуванні. Найбільш високий процентний показник спостерігається за шкалою «Нетерпимість до невизначеності» яка склала в загальному 15,0 ± 4,3. Найкращі показники за шкалою «Фрустраційна нетолерантність», «Надмірне прагнення до конформності», «Орієнтація на уникнення невдач», вказують на те, що комунікативна активність викладачів знаходиться на високому рівні, вони легко йдуть на прямий контакт з оточуючими, їх дуже легко викликати на розмову. Підсумок. Отримані дані свідчать про високий рівень комунікативної компетентності викладацького складу морфологічних кафедр ЗДМУ. Невеликі відхилення від норми можуть бути спровоковані переходом на дистанційну форму навчання і складнощами адаптації до неї, особливо серед немолодих викладачів.

Посилання

Korniyaka OM [Communicative competence of a modern specialist - teacher and psychologist]. Humanitarnyy visnyk DVNZ “PereyaslavKhmelʹnytsʹkyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody”: Naukovo-teoretychnyy zbirnyk. 2013; 30: 544 – 551. Ukrainian.

Zakharova TV, Basalaeva NV, Kazakova TV, Ignatieva NK, Kirgizova EV, Bakhor TA [Communicative competence: concept, characteristics]. Modern problems of science and education. 2015; 4:19-21. Russian.

Mizherikov VA, Ermolenko MN, authors; Pidkasistyy PI editor. Vvedeniye v pedagogicheskuyu detalel'nost' [Introduction to pedagogical activities]. Moscow: Pedagogical society; 2002. 268p. Russian.

Pavlovskaya NG [Research of communicative competence – an aspect -of competitiveness of future bachelors of education]. Karelian scientific journal. 2015; 2 (11): 45-49. Russian.

Kozlova NS [Interconnection of socio-communicative competence and personal activity in the internet environment] In [Pedagogy and Psychology: Trends and Development Prospects / Collection of Scientific Papers on the Results of an International Scientific and Practical Conference.]. Volgograd; 2014. p.170. Russian.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті