DOI: https://doi.org/10.26641/1997-9665.2019.1.88-95

Сприйняття освітнього середовища іноземними студентами медичного і стоматологічного факультетів Дніпропетровської медичної академії.

N. V. Stanishevska, D. G. Marchenko

Анотація


Актуальність. Сприятливе освітнє середовище є запорукою успішної адаптації як вітчизняних, так і зарубіжних студентів до вимог сучасних програм навчання. Сприйняття студентами освітнього середовища вимагає постійного вивчення, тому що відображає внутрішні процеси, що відбуваються серед студентів, характеризує навчальний процес в цілому. Мета. Дане дослідження було спрямоване на вивчення сприйняття студентами-іноземцями медичного і стоматологічного факультетів 1 і 2 курсів Дніпропетровської медичної академії умов освітнього середовища. Методи. В якості методики був використаний показник Dundee Ready Education Environment (DREEM). DREEM представляє собою анкету, що складається з 50 тверджень. Всі питання поділяються на п'ять категорій: сприйняття учнем навчання або навчання; сприйняття викладачами учнів або викладання; академічне самосприйняття; освітня атмосфера і соціальне самосприйняття студентів. Результати. У дослідженні взяли участь 200 студентів-іноземців. Середня загальна оцінка освітнього середовища склала 139/200 (70%) і більшість студентів мали скоріш позитивне, ніж негативне сприйняття, що можна розцінювати як досить хороші умови навчального процесу. Максимально високо студенти оцінили академічне самосприйняття –23,8 / 32(74%). Не менш високу оцінку отримало і сприйняття навчання –34,7 / 48(72%) . Сприйняття освітньої атмосфери –32,6 / 48(68%) та сприйняття викладання –29,9 / 44(68%) студенти розцінили однаково, значно вище середнього, проте соціальне самосприйняття було знижено –18,5 / 28(66%). Підсумок. Проведене дослідження дозволило оцінити сприйняття освітнього середовища студентами-іноземцями 1 і 2 курсів Дніпропетровської медичної академії. Освітнє середовище визначалось студентами як позитивне в цілому, однак воно має і певні недоліки. Аналіз оцінок за всіма критеріями може послужити підставою для корекції методів викладання, відносин між викладачами і студентами, що сприятиме вдосконаленню навчального процесу.


Ключові слова


освітнє середовище; сприйняття навчання; академічне самосприйняття; показник DREEM

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Miles S, Leinster SJ, Swift L. The Dundee Ready Education Environment Measure (DREEM): A review of its adoption and use. Medical Teacher.2012;34(9):620-34.

Ousey K, Stephenson J, Brown T, Garside J. Investigating perceptions of the academic educational environment across six undergraduate health care courses in the United Kingdom. Nurse education in practice. 2014; 14(1):24-9.

Stormon N, Ford PJ. DREEM-ing of dentistry: Students' perception of the academic learning environment in Australia. European journal of dental education. 2018;18:48-55.

Patil AA, Chaudhari VL. Students' perception of the educational environment in medical college: a study based on DREEM questionnaire. Korean journal of medical education. 2016;28(3):281-8.

Xu X, Wu D, Zhao X, Chen J, Xia J, Li M, Nie X. Relation of perceptions of educational environment with mindfulness among Chinese medical students: a longitudinal study. Medical education online. 2016;21:30664.

Kavukcu E, Burgazli KM, Akdeniz M, Bilgili P, Öner M, Koparan S, Yörümez A. Family medicine and sports medicine students' perceptions of their educational environment at a primary health care center in Germany: using the DREEM questionnaire. Postgraduate medicine. 2012;124(5):143–50. doi: 10.3810/pgm.2012.09.2585. English.

Finn Y, Avalos G, Dunne F. Positive changes in the medical educational environment following introduction of a new systems-based curriculum: DREEM or reality? Curricular change and the Environment. Irish journal of medical science. 2014;183(2):253-8.

Tokuda Y, Goto E, Otaki J, Jacobs J, Omata F, Obara H, Shapiro M, Soejima K, Ishida Y, Ohde S, Takahashi O, Fukui T. Undergraduate educational environment, perceived preparedness for postgraduate clinical training, and pass rate on the National Medical Licensure Examination in Japan. BMC Educ Med. 2010;10:35.

Enns SC, Paro HB, Gannam S, Peleias M, Mayer FB, Santos IS, Menezes M, Senger MH, Barelli C, Silveira PS, Martins MA, Zen Tempski P. Medical Students' Perception of Their Educational Environment and Quality of Life: Is There a Positive Association. Academic medicine: journal of Association of American Medicine Colleges. 2016;91(3):409-17.

Palmgren PJ, Brodin U, Nilsson GH, Watson R, Stenfors T. Investigating psychometric properties and dimensional structure of an educational environment measure (DREEM) using Mokken scale analysis - a pragmatic approach. BMC medical education. 2018;18(1):235.

Demirören M, Palaoglu Ö , Kemahli S, Özyurda F, Ayhan IH. Perceptions of Students in Different Phases of Medical Education of Educational Environment: Ankara University Faculty of Medicine. Medical education online. 2008;13:8.

AlFaris EA, Naeem N, Irfan F, Qureshi R,van der Vleuten C. Student centered curricular elements are associated with a healthier educational environment and lower depressive symptoms in medical students. BMC medical education. 2014;14:192.

Buhari MA, Nwannadi IA, Oghagbon EK, Bello JM. Students' perceptions of their learning environment at the College of Medicine, University of Ilorin, Southwest, Nigeria. West African journal of medicine. 2014;33(2):141-5.

Belayachi J, Razine R, Boufars A, Saadi A, Madani N, Chaouir S, Abouqal R. Moroccan medical students’ perceptions of their educational environment. Journal of educational evaluation for Health Professions. 2015;12:47.

Palomo-López P, Becerro-de-Bengoa-Vallejo R, Calvo-Lobo C, Tovaruela-Carrión N, Rodríguez-Sanz D, Elena Losa-Iglesias M, López-López D. Student perceptions of the education environment in a Spanish medical podiatry school. Journal of foot and ankle research. 2018;10:11-4.

Farooq S, Rehman R, Hussain M, Dias JM. Comparison of undergraduate educational environment in medical and nursing program using the DREEM tool. Nurse education today. 2018;69:74–80.




Morphologia