Інтеграція клінічних випадків у медичну навчальну програму з метою набуття комплексних практичних навичок на прикладі фетального алкогольного синдрому

Автор(и)

  • B. Paley
  • M.J. O’Connor
  • S.J. Baillie
  • G. Guiton
  • M.L. Stuber

DOI:

https://doi.org/10.26641/1997-9665.2011.2.114-118

Анотація

У статті на прикладі теми, яка присвячена фетальному алкогольному синдрому, описується зв’язок вивчення базових нейронаук із клінічною практикою. З цією метою Центр контролю та профілактики захворювань разом із Національною організацією з питань алкогольної фетопатії, а також Лос-Анджелеський західний регіональний центр підготовки кадрів по впливу алкоголю на плід розробили та запропонували інтегрувати матеріали, що стосуються фетального алкогольного синдрому, до навчального плану студентів першого курсу медичного університету. Результати. Кількісна та якісна оцінка отриманих результатів свідчила про ефективність вивчення матеріалів, що позначалася на підвищенні рівня знань та оволодінні практичними навичками, які стосувались не лише власне алкогольної фетопатії, а також ембріології, нейрогенезу, психопатології розвитку та медичної етики. Висновок. Створення комплексних тем, що поєднують у собі базові теоретичні знання із клінічними відомостями та навичками, є ефективним методом на шляху до якісної підготовки студентів медичних університетів у галузі профілактики та лікування найбільш поширених проблем у сфері охорони здоров’я.

Посилання

A survey of obstetrician-gynecologists on their patients’ alcohol use during pregnancy / S. T. Diekman, R. L. Floyd, P. Decoufle [et al.] // Obstet. Gynecol. – 2000. – Vol. 95. – Р. 756–763.

A survey of physician knowledge regarding awareness of maternal alcohol use and the diagnosis of Fetal Alcohol Syndrome / A. C. Nevin, V. Parshuran, I. Nulman [et al.] // BMC Family Pract. – 2002. – Vol. 3. – Р. 2–8.

Comparing mothers’ reports on the content of prenatal care received with recommended national guidelines for care / M. D. Kogan, G. R. Alexander , M. Kotelchuck [et al.] // Public Health Rep. – 1994. – Vol. 109. – P. 637–646.

Consensus statement on FASD / K. Warren, L. Floyd, F. Calhoun [et al]. – Washington : National Organization on Fetal Alcohol Syndrome, 2004.

Jones K. L. Recognition of the fetal alcohol syndrome in early infancy / K. L. Jones, D. W. Smith // Lancet. – 1973. – P. 999–1001

May P. A. Estimating the prevalence of fetal alcohol syndrome./ P. A. May., J. P. Gossage // Alcohol Res Health. – 2001. – Vol. 25. – Р. 159–167.

National research council: how people learn: brain, mind, experience and school. – Washington : National Academy of Sciences, 2000.

Pediatricians’ knowledge, training, and experience in the care of children with fetal alcohol syndrome / S. Gahagan, T. T. Sharpe, M. Brimacombe [et al.] // Pediatrics. – 2006. – Vol. 118. – P. 657-658.

Physician and allied health professionals’ training and fetal alcohol syndrome / T. T. Sharpe, M. Alexander, J. Hutcherson [et al.] // J. Women’s Health. – 2004. – Vol. 13. – P. 133–139.

Risk factors for adverse life outcomes in fetal alcohol syndrome and fetal alcohol effects / A. P. Streissguth, F. L. Bookstein, H. M. Barr [et al.] // J. Dev. Behav. Pediatr. – 2004 – Vol. 25. – Р. 228–238.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті