Оцінка модифікованого методу групового навчання при викладанні загальної ембріології студентам вищих медичних закладів

Автор(и)

  • N. Shankar Department of Anatomy, St. John's Medical College, Bangalore, Індія
  • R. Roopa Department of Anatomy, St. John's Medical College, Bangalore, Індія

DOI:

https://doi.org/10.26641/1997-9665.2011.2.108-113

Ключові слова:

дидактичні лекції, вивчення ембріології, модифікований метод групового навчання

Анотація

Заохочуючи участь студентів у навчальному процесі, автори внесли зміни до методу групового навчання, згідно з яким змінили викладення по двом темам із загальної ембріології. Метою дослідження була оцінка сприйняття студентами даного методу у порівнянні з лекційною формою навчання. Для цього на кафедрі анатомії медичного коледжу Індії було використано метод анкетування. Матеріали та методи. В цілому у загальному курсі ембріології було виділено вісім розділів. Вивчення шести з них проводилось з використанням традиційного дидактичного методу лекцій. Засвоєння двох інших розділів здійснювалось за допомогою модифікованого методу групового навчання. Студентів було розділено на п'ять груп, кожна з яких отримала комплект матеріалів, що містив базові фактичні відомості, чотири клінічні історії хвороби та попередні екзаменаційні питання по темам. Під час обговорення, що відбувалося в присутності викладача, студенти мали змогу оцінити заняття за допомогою анкет. Результати. Так, більшість студентів відзначили, що навчання за допомогою модифікованого групового методу полегшило виконання завдань (46 студентів, 85%), дозволило краще розуміти учбовий матеріал (43 студента, 79%), стало більш цікавими (43 студента, 81%), забезпечило масову участь студентів у навчальному процесі (51 студент, 94%) та докладання з їх боку більших зусиль (53 студента, 98%). Переважна більшість студентів (43 студента, 79%) зазначили, що в майбутньому необхідно частіше організовувати такі заняття. Висновки. Відповіді студентів вказують на те, що заняття за груповим методом можуть бути вправно використані для вивчення загальної ембріології поряд з традиційними дидактичними лекціями.

Посилання

Parmelee D. X. Medical students' attitudes about teambased learning in a preclinical curriculum / D. X. Parmelee, D. DeStephen, N. J. Borges // Med. Educ. – 2009. – Vol. 14, № 1. – P. 312-316.

Schwartz P. L. Active small group learning with a large group in a lecture theatre: a practical example / Schwartz P. L. // Med. Teach. – 1989. – Vol. 11. – P. 81-86.

Scott T. M. A case-based anatomy course / T. M. Scott // Med. Educ. – 1994. – Vol. 28. – P. 68-73.

Significance of the role of self-study and group discussion / S. J. Holla, K. G. Selvaraj, B. Isaac, G. Chandi // Clin. Anat. – 1999. – Vol. 12. – P. 277-280.

Geuna S. The use of brainstorming for teaching human anatomy / S. Geuna, M. G. Giacobini-Robecchi // Anat. Rec. – 2002. – Vol. 269. – P. 214-216.

From college to clinic: reasoning over memorization is key for understanding anatomy / S. A. Miller, W. Perrotti, D. U. Silverthorn [et al.] // Anat. Rec. – 2002. – Vol. 269. – P, 69-80.

Michael J. Where's the evidence that active learning works? / J. Michael // Adv. Physiol. Educ. – 2006. – Vol. 30. – P. 159-167.

Michaelsen L. K. Designing effective group activities: lessons for classroom teaching and faculty development : [in: DeZure D., editor] ; To improve the academy: resources for faculty, in-structional and organizational devel-opment / L. K. Michaelsen, L. D. Fink, A. Knight - Vol. 17. – OK : New Fo-rums Press, 1997.

Michael J. A. Active learning in sec-ondary and college science class-rooms: a working model of helping the learning to learn / J. A. Michael, H. I. Modell. – NJ : Erbaum, 2003.

Seidel C. L. Application of team learn-ing in a medical physiology course / C. L. Seidel, B. F. Richards // Acad. Med. – 2001. – Vol. 76. – P. 533-534.

Haidet P. An initial experience with "team learning" in medical education / P. Haidet, K. J. O'Malley, B. Richards // Acad. Med. – 2002. – Vol. 77. – P. 40-44.

Team-based learning in a medical gross anatomy and embryology course / G. L. Nieder, D. X. Parmelee, A. Stolfi, P. D. Hudes // Clin. Anat. – 2005. – Vol. 18. – P. 56-63.

Active learning in a Year 2 pathology curriculum / P. Koles, S. Nelson, A. Stolfi [et al.] // Med. Educ. – 2005. – Vol. 39. – P. 1045-1055.

Bhusnurmath S. Making lectures more meaningful - team based learning. presentation at department of anatomy / S. Bhusnurmath, B. Bhusnurmath // St. John's Medical College. – 2007 : [unpublished].

Michaelsen L. K. Getting started with team-based learning : [Michaelsen L. K., Knight A. B., Fink L.D., editors]. - Team-based learning: a trans-formative use of small groups / L. K. Michaelsen – CT : Praeger, 2002b. - P. 27-51.

Medical education - principles and practice / [Ananthakrishnan N., Sethuraman K. R., Kumar S. editors.]. - 2nd ed. - Pondicherry: JIPMER; 2000. - P. 45-46.

Richardson D. Don't dump the didactic lecture; fix it / D. Richardson // Adv. Physiol. Educ. – 2008. – Vol. 32. – P. 23-24.

Yiou R. Applying problem-based learning to the teaching of anatomy: the example of Harvard Medical School / R. Yiou, D. Goodenough // Surg. Radiol. Anat. – 2006. – Vol. 28. – P. 189-194.

The effect of using team learning in an evidence-based medicine course for medical students / D. P. Hunt, P. Hai-det, J. H. Coverdale, B. Richards // Teach. Learn Med. – 2003. – Vol. 15. – P. 131-139.

Transforming a clinical clerkship with team learning / R. E. Levine, M. O'Boyle, P. Haidet [et al.] // Teach. Learn Med. – 2004. – Vol. 16. – P. 270-275.

Dunaway G. A. Adaption of team learning in an introductory pharmacol-ogy course / G. A. Dunaway // Teach. Learn Med. – 2005. – Vol. 17. – P. 56-62.

The impact of team-based learning (TBL) on student and course outcomes compared to lecture methods / N. Letassy, M. Medina, J. Stroup. – [Paper presented at the annual meeting of the American Association of Colleges of Pharmacy] - Florida, 2007.

Haidet P. A controlled trial of active versus passive learning strategies in a large group setting / P.Haidet , R. O. Morgan, K. O'Malley // Adv. Health Sci. Educ. Theory Pract. – 2004. – Vol. 9. – P. 15-27.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті